dimecres, 16 de gener del 2008

La setmana dels barbuts

Avui ha fet més fred, i ja toca: estem a la setmana dels barbuts. En un període de set dies celebrem les festes de Sant Maure, Sant Pau Ermità i Sant Antoni Abat. Com diu Joan Amades en el seu Costumari català, “segons la iconografia catalana, tots tres porten llargues barbes. Hom té aquesta setmana per la més freda de l’hivern”. I és que si un dia no saps què llegir, agafa’t el costumari i busca el dia o la setmana que corre: faràs descobriments interessantíssims. Jo sempre m’hi quedo enganxat, i acabo llegint moltes més planes que no pas m’esperava. A veure si plou algun dia més, perquè “la pluja de la setmana dels barbuts, cada raig val cinc escuts”.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

No res volia compartir amb tu el meu darrer post, on t'enllaço aquesta entrad sobre la setmana dels barbuts, que m'ha agradat molt.

Salutacions

Ramon ha dit...

Molt agraït, acabo de descobrir un bloc interessant.